پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی آمل

فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی آمل

فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی  آمل

امروز اگر شما جلوه‌های زیبای پُرشور حضور جوانان را در صحنه‌های پُرخطر فلسطین و لبنان مشاهده می‌کنید، این الگوگیری از بسیج است

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

طرح فرانسه برای نجات تروریست‌های حلب ‌با وتوی روسیه نقش برآب شد

طرح فرانسه در شورای امنیت جهت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز «حلب» با هدف نجات عناصر «جبهه ‌النصره» با وتوی روسیه شکست خورد. فرانسه به شدت از این اقدام روسیه خشمگین است.
  

شورای امنیت هر دو قطعنامه پیشنهادی فرانسه و روسیه در مورد «حلب» را رد کرد. هر دو کشور در قطعنامه خود، خواستار توقف درگیری‌ها در حلب و ارائه کمک‌های انساندوستانه به مردم این شهر شده بودند، اما فرانسه در قطعنامه خود، یک پیش‌شرط گذاشته بود؛ ایجاد منطقه پرواز ممنوع در حلب روسیه قطعنامه فرانسه و متقابلاً، فرانسه و دیگر کشورهای غربی قطعنامه روسیه را وتو کردند.وزارت خارجه روسیه هدف از پیشنهاد فرانسه به شورای امنیت برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را «پوشش هوایی برای نجات عناصر جبهه النصره» دانسته است.
فرانسوی‌ها از این تصمیم روسیه بسیار عصبانی شده‌اند و علت این عصبانیت نیز به وضعیت وخیم تروریست‌ها برمی‌گردد.
به گزارش فارس، در بیانیه وزارت خارجه روسیه در همین ارتباط آمده است: «تلاش مذبوحانه‌ای در (قالب) ارائه قطعنامه (فرانسه) صورت گرفت تا تروریست‌های جبهه النصره و ستیزه‌جویان متحد آنها، تحت پوشش هوایی قرار گیرند. علی‌رغم تعهداتی که کشورهای عضو سازمان ملل برای مقابله با تروریسم داده‌اند.»
تحولات میدانی
همزمان با افزایش جنگ کلامی میان روسیه و غرب، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت هم به حملات خود علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهند؛ در منطقه شرقی حلب محاصره تروریست‌ها تنگ‌تر شده و نیروهای دولتی و مقاومت سعی می‌کنند با انجام عملیات گسترده، کار عناصر تروریستی را در این شهر یکسره کنند.در استان حماه اما شش روستا از لوث عناصر تروریستی پاکسازی شده و شهرک «کراج» هم تحت کنترل نیروهای دولتی قرار گرفته است.ارتش سوریه در محله «جوبر» دمشق نیز طی عملیات منحصر به فردی، شمار زیادی از عناصر «جبهه النصره» را به هلاکت رسانده است.
سایر رویدادها
* «محمد رعد» نماینده جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان گفت: به زودی بر داعش و جبهه‌النصره پیروز خواهیم شد.
* «ملیوش زمان» رئیس جمهور جمهوری «چک»، از دخالت‌های آمریکا در سوریه، ‌به شدت انتقاد کرد.

حمله وحشیانه جنگنده های سعودی به مردم غیر نظامی در صنعا پایتخت یمن


سعودی‌ها کارنامه سیاه خود را هر لحظه سیاه‌تر می‌کنند و در میان بهت و حیرت جهانیان، بمب‌های مخرب و چندتنی را در مناطق شهری یمن بی‌هدف رها می‌کنند. شمار شهدای این حملات کور هر لحظه به رقم 1000 نزدیکتر می‌شود.

 تکفیری‌های سعودی مردم بی‌پناه  یمن را به  شیوه تکفیری‌های داعش و القاعده شکار می‌کنند و عمدتا زنان و کودکان را می‌کشند تا به زعم خود، اراده مردم انقلابی را در هم بشکنند. این اقدام حاکمان آل‌سعود علاوه بر آنکه آشکار می‌کند که آنها پایبند به هیچ مرام و آئینی نیستند، زبونی و بزدلی آنها را نیز ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که مقامات رفاه زده و فاسد لشکری و کشوری عربستان جرأت حضور در یک جنگ زمینی را ندارند و به همین خاطر، به بمباران هوایی و گلوله‌باران از دریا ادامه می‌دهند، حملاتی که اصولا از لحاظ نظامی، ارزشی ندارد.
گزارش‌ها همچنین حاکی است هواپیماهای جنگی اسرائیلی هم در بمباران مردم مسلمان یمن مشارکت دارند. در مورد همکاری نظامی رژیم صهیونیستی و آل‌سعود تاکنون گزارش‌های زیادی در سوریه و عراق منتشر شده است.
در ارتباط همدستی ریاض و تل‌آویو در سرکوب مردم یمن، «عبدالرحمان سدیس» مفتی و از گماشتگان دربار سعودی در مسجد‌الحرام، اخیرا به صراحت اعلام کرده بود: ما الان با اسرائیل جنگ نداریم. وی قتل‌عام مردم یمن را نیز جهاد دانست!
«محمد بن سلمان» پسر شاه عربستان که هم‌اکنون فرماندهی نسل‌کشی و جنایات مشمئزکننده در یمن را در دست دارد، نیز معروف است که با صهیونیست‌ها ارتباطات نزدیکی دارد.
در همین حال، یکی از رهبران انصارالله تاکید کرد: اهداف و آرمان‌های انقلاب مردم یمن فراتر از مرزها و حیطه انتظارها خواهد رفت. 
به گزارش خبرگزاری فارس، «ضیف‌الله الشامی» یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن در مورد تجاوز هوایی عربستان به یمن اعلام کرد: « کسانی که از بافت اجتماعی پاک و سالم یمن جدا می‌شوند یک حزب یا گروه نیستند، بلکه باندهایی از بیماران مزدور و سرسپرده آل سعود، صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و آنهایی هستند که با خون و بدن‌های پاره و سوخته فرزندان ملت یمن تجارت می‌کنند.»
«الشامی» با اشاره به اینکه کنار زدن مبتلایان به مرض خیانت تکلیف ملی و انسانی است، گفت: «مقابله با خائنان تنها شامل اعضایی از حزب اصلاح نمی‌شود، بلکه همه آنهایی که راه خیانت به وطن را در پیش گرفته‌اند دربرمی‌گیرد.» سایت‌های رسانه‌ای وابسته به حزب اصلاح یمن جنبش انصارالله را به بازداشت شماری از رهبران و فعالان این حزب متهم کرده است. وی همچنین افزود: «رژیم سعودی در تجاوز به خاک یمن چند هدف را برای مقابله با اهداف سه‌گانه انقلاب تعیین کرده بود و امروز انتظار می‌رود اهداف انقلاب سپتامبر متحول شده و به فراتر از مرزها و حیطه انتظارها کشیده شود.»
مخالفت 19 حزب سیاسی یمن با تجاوز عربستان 
اما در ادامه مخالفت گروه‌های مختلف یمنی با تجاوز عربستان به یمن 19  حزب و سازمان سیاسی یمن با برگزاری کنفرانس خبری در صنعا پایتخت این کشور مخالفت خود را با تجاوز عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کردند. «عمار مرشد» دبیرکل حزب «آزادی و توسعه» یمن تاکید کرد: «یمن امروز در پی تجاوز ظالمانه‌ای که شهروندان بی‌گناه را هدف قرار داده است از مرحله حساس و دشواری عبور می‌کند و ما با برگزاری این کنفرانس مخالفت قاطع خود را با تجاوز عربستان سعودی به یمن اعلام می‌کنیم.»
همچنین در ادامه تجاوز سعودی‌ها به یمن کشتی‌های جنگی وابسته به عربستان که در خلیج عدن مستقر هستند، مناطق مسکونی شهر عدن را با 15 موشک هدف قرار دادند. در همین حال درگیری‌ها بین عناصر القاعده و نیروهای وابسته به منصور هادی از یک طرف و کمیته‌های مردمی و ارتش یمن از سوی دیگر همچنان در عدن در جریان است. روزنامه الشارع یمن در این ارتباط نوشت: «نیروهای مردمی و ارتش یمن کنترل کامل فرودگاه بین‌المللی عدن و پادگان‌های النصر، بدر و الصولبان را در عدن در اختیار خود گرفتند.»
همچنین منابع آگاه به خبرگزاری «آناتولی» اعلام کردند: «همزمان با تداوم بمباران تیپ 33 زرهی ارتش یمن از سوی جنگنده‌های متجاوز، چندین هواپیمای جنگی، نخستین عملیات هلی‌برن را در «الضالع» در جنوب یمن انجام دادند». پیش از این نیز عربستان تلاش کرده بود، این عملیات را انجام دهد. شاهدان عینی نیز اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی در چهارنوبت بمباران، تجمعات و انبارهای تسلیحاتی انصارالله را در منطقه «المحناک» در «رازح» هدف قرار دادند. یک حمله دیگر علیه منطقه مرزی «شدا» انجام شد و  نیروهای انصارالله نیز خندق‌هایی را در مرز با عربستان ایجاد کردند. جنگنده‌های عربستان همچنین بندر الصلیف در شهر الحدیده و مناطقی در غرب صنعا، ابین، لحج و عسیلان در استان شبوه را هدف قرار دادند.
«محمد البخیتی»،  عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به تشدید حملات به یمن اعلام کرد: «ائتلاف تمامی یمنی‌ها را هدف قرار داده و در همین راستا تفاوتی میان غیرنظامی و نظامی و تاسیسات دولتی یا یگان‌های ارتش قائل نمی‌شود.» وی همچنین تاکید کرد: «اگر عربستان به حمله زمینی در یمن دست بزند، شکست خواهد خورد.»
از سوی دیگر شواری همکاری خلیج فارس پیش‌نویس قعطنامه‌ای علیه یمن را به صورت رسمی به شورای امنیت ارائه کرد. در این پیش‌نویس بدون اشاره به کشته شدن بیش از 900تن از مردم بی‌دفاع یمن بر اتخاذ طرح موسوم به «ابتکار خلیجی» تاکید شده و از انقلابیون یمنی خواسته شده است به آنچه که «اعمال خشونت‌آمیز» نامیده شده، پایان‌ دهند، تمام سلاح‌های خود و تمام موسسات و سازمان‌هایی را که بر آن مسلط شده‌اند تحویل دهند و  از هرگونه تحریک و یا تهدید دولت‌های همسایه دست بردارند. اما در ادامه حمایت‌های آمریکا از تجاوز به یمن، پنتاگون اعلام کرد: «هواپیماهای سوخت رسان آمریکایی بدون ورود به فضای درگیری‌ها در آسمان یمن می‌توانند به جنگنده‌های سعودی راهی این کشور سوخت‌رسانی کنند.»
ورود تروریست‌ها
 از سوریه به یمن
از سوی دیگر منابع خبری یمنی به الاخبار گزارش داده‌اند که عربستان ۳۰۰۰ تروریست عضو «جیش الاسلام» را از طریق دریا و با کشتی در ساحل «المکلا» پیاده کرده است. این تررویست‌ها که از منطقه «غوطه شرقی» به یمن آمده‌اند با تروریست‌های القاعده و قبایل تحت حمایت عربستان در حضرموت اتحاد ایجاد کرده‌اند. همچنین در جریان حمله القاعده به استان حضرموت، طرفداران «منصور هادی» و برخی فرماندهان ارتشی طرفدار عربستان به همراه نیروهای قبیله «الاصلاح» تروریست‌ها را برای اشغال حضرموت یاری کرده‌اند.
همچنین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در تهاجم دیروز هواپیماهای جنگی سعودی به مناطق مسکونی شهر « اب» در مرکز یمن، شماری از غیرنظامیان از جمله دو دانش آموز شهید شدند.






بیانیه تبین مواضع شورای بسیج دانشجویی شهرستان آمل در محکومیت جنایات آل سعود در یمن

بیانیه مسئول محترم دفتر بسیج دانشجویی شهرستان آمل به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم


بار دیگر نوای حماسیِ نینوای حسین (ع) گوش جان خداخواهان و فضیلت پیشگان را می‌نوازد و ملک و ملکوت را، از گلوی خونفشان حقگویی و آرمان‌طلبی، آواز می‌دهد. بار دیگر کاروان اشتیاق جست‌وجوگران کرامت و عدالت، بر آستان کربلا بار می‌افکند و به تماشای بالایِ بلند آن کبریایی می‌نشیند که در قامت شور حسین و ادب عباس و صبوری زینب (علیهم السلام) تجلی کرد. قافله کربلاییان، از آن سوی تاریخ، به جغرافیای مظلوم شیعه می‌رسد و تشنگان اخلاق و معنا را از دَمِ عشق و معرفت سیراب می‌کند. خوشا وقت شوریدگان غمش که زخم غربت خود را با مرهم جانفزای خون خدا التیام می‌دهند. خوشا سینه‌زنان و سیاه‌پوشان عزای زاده زهرا (س)! اینک دوباره ما و عاشورا؛ ما و شناخت رسالت رهرویِ مرام حسین (ع).

سرهنگ دوم پاسدار شاهین اکبری
مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان آمل